Returnering

Det skal være nemt at handle på nettet! Derfor har vi nogle meget enkle retur- og bytteregler, som du finder her:

Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt hos Grønne Garner.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen.
Meddelelsen skal gives pr. mail på kirstine@groennegarner.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret samt hvilke varer du ønsker at returnere. Du skal også printe og udfylde vores standard fortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du her: Link

Specielt for julegaver: Alle ordrer i december måned byttes indtil 15. januar, hvor returordren senest skal afsendes. Julegaver returneres iht. gældende handelsbetingelser.

Returporto
Hvis du bor i Danmark, kan du nemt bestille en retur-label til din ordre her: Returportal En returlabel koster 39 kr. Pengene fratrækkes det beløb vi returnerer til dig efter modtagelse af varerne.

Ved returnering
Rettes henvendelse til kirstine@groennegarner.dk og varerne sendes (med omdeling) til:

Grønne Garner
c/o Eva Maria Grout
Øster Allé 25, lejl. 23
2100 København Ø
CVR-nr.: 39904829

Hvis du har spørgsmål i forbindelse med din returnering er du også velkommen til at kontakte mig på mail: kirstine@groennegarner.dk

Det er dit ansvar, at forsendelsen kommer sikkert frem til os. Vi anbefaler, at du får en kvittering for indlevering af pakken hos fragtfirmaet. Hvis din pakke, mod forventning, bliver væk, er det også dit ansvar at få erstatning af fragtfirmaet. Grønne Garner har ikke mulighed for at lokalisere returpakker - det er afsenders ansvar.

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav eller uden omdeling.

Refusion
Hvis der er aftalt refusion af en ordre, bedes du sende dine bankoplysninger, så jeg kan overføre det aftalte beløb.

Vil du bytte?
Hvis du ønsker at bytte dit køb til en anden vare, skal du først returnere de varer du vil bytte til os. Bor du i Danmark kan du bestlle en label på vores returportal her: Returportal Herefter skal du selv gå i webshoppen og bestille de varer du vil ha i stedet. Dette sikrer, at din kvittering matcher det du har købt.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen ikke er i ny stand når vi modtager den retur, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet ikke får købsbeløbet retur.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug eller forringe dens stand.
Købelovens mangelregler anvendes.

Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Der skal reklameres inden for rimelig tid efter kunden har konstateret fejl og mangler ved produktet.
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen.
Grønne Garner vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: kirstine@groennegarner.dk